Söndag- den stora dusch & bad-dagen..

Vaknade 8.30 imorse och var på gott humör, gick upp och knatade in på wc.. Vilken fjong i huvudet jag hade!!!- skulle tagit kort på min berömda Stig-Helmer filla men så bara log jag och smög in i sängen igen.

Sen så började jag läsa en stund- men säg det lugnet som varar.. En Katt kom och försökte krafsa bort boken,mökade sig ner tätt intill mig och bäddade en stund- sen sov Knut (katten)  Jaha.. vi försöker att läsa igen.

Ja då dök en förväntansfull kalas-tjej upp- hade redan tänkt ta på sig kalaskläderna och sticka iväg..

- "Nä min Tova- du kan ju inte gå nuuu" snälla gumman, kalaset är inte för än 16.45!!"  " Du ska bada eller duscha,mamma får fläta håret på dig och ja du vet allt-äta frukost m.m "

Jag fick en konstig min och så ett långt stööön om att det skulle ta så lång tid till att kalaset började :( Jo jo men vad ska jag göra-trolla?  Nog för att jag är mycket lik Häxan surtant- men trolla kan jag inte!

Sen gick dagen iett, bada båda tjejerna,laga lunch,tvätta.plocka undan och nu slappar jag! Är lite nervig inför morgondagen, men äsch det ordnar sig!  Nä nu är det dags för att förbereda mitt minsta barn inför läggning m.m Kram och imorgon ses vi sent för då är det jobb heeeel adagen om jag fixar det vill säga? 



Kommentarer
Postat av: Frida Jensen

Lycka till första dagen tillbaka på jobbet. Blir säkert jättekul att komma tillbaka!

2009-05-10 @ 19:49:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0