Regn-tankar& lite annat..

 Härligt när det regnar- eller hur?! Vi behöver regn så det passar ju bra!
 Ibland är det så himla skönt att bara gå runt och kura inne medans man hör hur det regnar ute..

Måste kolla va Klas min katt/hund gör.. det låter konstigt  från övervåningen (han tror ibland att han är en hund) , återkommer strax!

Jeeepp.. i´m back..ingen fara på torpet- han BARA  stog och slíckade på en kvarglömd Kolakaka som låg framme...
Snacka om att det suger  i gotte-tarmen då! 

Jag  håller på att vänja av honom och hans bror Knut att inte käka för mycket blötmat- fast det går inte riktigt hem hos dem.

Nä nu till något annat!

Igår var vi på Utvecklingsamtal för Tovisen och det var jättebra:) Tova är väldigt  med när det gäller att läsa och skriva - hon övar som bara den nu!  Sen efter att vi hade kommit hem från utv.samtalet så bakade vi Kolakakor...

Usch vet ni vad jag känner nu??! Det känns inte kul att blogga längre :(  jag saknar mina bilder som jag har i min andra sega dator.. sen så har jag ingen inspiration alls.. Jag är ingen bloggare som vill att det ska vara så sockersött och bra allting i mitt liv när jag skriver.. Vill ju gny lite..

Tex gnälla över att vårat kök håller på att rasa ihop och att min sambo skulle ge sig på att laga skiten genom att åka ut till Torp i söndags för att köpa nya gångjärn.. S å är han duktig och börjar greja med detta så fort han kom hem från jobbet.

Det lyfts av en stor städskåps-dörr,det borras och det hålls- tungt som fan va det, mycket svordommar med!! Sen visade det sig att det var tydligen för långa skruv så det blev märken i dörren- Skitsamma säger jag -för vi ska ändå fixa till köket  men bara skiten håller för det är ju inga lätta dörrar att få över sig :( 
Jag sa inget- ingen ide´, jag drog en djup suck och tänkte att : "det spelar ingen roll att jag köper ett par jobbarbyxor till min sambo och tror att han ska bli en en superhändig karl för att han ser ut som en snickare i sina nya brallor , som dessutom var ett par nummer för stora- men jag tänkte att han lär sig väl?! "

FAST hoppet är ju det sista som lämnar människan och kanske det gäller i djurlivet med ;)  Ha en bra dag i regnet för det tänker jag ha;)  





http://www.pixgallery.com/category/325                  he he he...                      




                                 

Kommentarer
Postat av: Carro

Måste allt vara gulligt & sockersött då? Du är jag helt ute & cyklar är jag rädd... Gnäll på människa! =)

2009-05-05 @ 17:46:53
URL: http://www.ljungans.blogspot.com
Postat av: Carin

Klart du ska skriva ur hjärtat mkt roligare läsning då........Livet är inte sockersött... Kram

2009-05-05 @ 22:14:39
URL: http://www.nogg.se/tiora
Postat av: Jessica Mörtsllem

Japp då ska jag gnälla mer.. pust.. nu kan jag andas ut.. Men det är så här att jag har varit inne och glott på okända människors bloggar... Och en del har såna sockersöta liv att ja jag vet inte ord.. Det kan inte vara sant?! Fast vi är ju olika också.. Det kanske bara är optimister och är nöjda med livet!.. Det är ju klart att jag är lycklig med mitt liv med.. Jag skulle inte vilja byta;)Tack för kommentarerna-det var det jag ville ha hi hi;)

2009-05-06 @ 09:28:29
URL: http://jessicamellstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0