Jag slutar gny nu..

Nu idag faktist ska jag börja mitt nya liv!! - Jag ska minsann vara mera glad för allt jag har-  tänk en underbar familj, snälla släkten, goda vänner, två underbara kattkräk  ( kärleksfullt menat när jag skriver kattkräk)  och ett fint radhus( kan hända att köket håller på att rasa men va f-n gör det om hundra år? ) 

Och idag inträffade det omöjliga trodde jag... F-kassan har satt in pengar!!!!!!!!!! Det ringde en kvinna från F-kassan och undrade hur det var med mig... - och jag svarade att : " Nä det är kanon . jag ligger här på min soliga altan och drinker drinkar och baaaaaaara göttar mig vet du väl! "  Nu skämtade jag till det hela lite- var ni med där ;)? Nja jag svarade på en rad olika frågor och hon jag snattrade med var huuur trevlig som helst=)

Till och med att hon faktist sa till mig att få en tid till Ortopeden INNAN JAG BÖRJAR JOBBA IGEN OCH FRÅGAR DOKTORN IFALL DET ÄR OKEJ ATT BÖRJA JOBBA HELTID MED EN GÅNG?!  OJ DÅ CAPSLOCK!!

Det var ju smart tänkt av henne- jag KANSKE inte kan jobba heltid med en gång-det förutsätter jag, men man vet ju aldrig??? Inte med tanke på att jag har haft infektion i fot-helvetet också... SÅ kanske halvtid ett par veckor så att jag hinner vänja mig- det kan vara bra! 

Annars så har det varit en underbar dag i solen med mina troll plus min Vän Lisa Svedbergs dotter - jag bad att få låna henne idag så att Evelinis hade någon kompis att leka med i och med att E va ledig från förskolan idag.

Vi har bakat, varit på lekplatsen, ätit lunch, fikat  på kakan på våran underbara altan :) lekt i våran minimala trädgård, käkat glass från den berömda glassbilen och ja nu är det dags för käk igen!  Vad har ni gjort idag?

Ha en fortsatt trevlig kväll mvh Den numera grymt  posetiva  Jessica




                              

Kommentarer
Postat av: Frida Jensen

Bra attityd! Det kommer du må bra av. Kram vännen!

2009-04-29 @ 20:00:41
Postat av: Syrran

Götta att höra tjejen!!

Tänka possitivt är alltid bra då brukar det mesta lösa sig =)

Man ska verkligen inte bry sig för mycket.. livet är för kort för att sura och bitcha.... ;)

Har en kompis som fick reda på att hon har fått MS :( lite drygt 30 är hon



Massor av possitiva och solvarma kramar från oss i Götet!!!!!!!!!!! PYSS

2009-04-29 @ 21:37:13
Postat av: Jessica Mörtsllem

Hörni brudar - tack så mycket för uppmuntrandet=) Jag tror fullt på posetivt tänkande.. det kan inte vara nyttigt och gå runt med negativa tankar! Usch syster- va hemskt med MS! :( Jag vet inte men man hoppas ju på att det finns bättre mediciner än vad det fanns förr. Mycket solvarma hälsningar tillbaka :)

2009-04-29 @ 22:52:20
URL: http://jessicamellstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0