Min stora tjej! och Ingen TV -tankar..?

Min stora tös Tova har börjat lära sig att läsa och skriva :)  Så häromdagen visade hon mig en lapp som hon hade skrivit helt själv.. Där stog det : Klakskor=  dvs klackskor! Och i förrgår va det en ny lapp: Där stog det : "Jagärsär iALVIN"   Så  gulligt!! Min Plutta:)
  I två veckor nu har hon gått tillsammans med grannkillen till skolan - de är så söta när de promenerar  iväg på morgonen :) Jag har ju alltid gått med Tova till skolan för att  jag har tyckt att hon är för liten att gå själv och så är det ju roligt att se vad som händer i skolan för min del. Annars så får man ju aldrig se något känns det som...

Jag kommer ju gå med henne sen när jag blir stadigare i min klumpfot ;) Fast jag märker att hon tycker att det är kul att gå utan mor sin i släptåg;) 

 Nu till TV-tankarna:

Jag är ju inte någon tv-människa då.. Anser att jag inte har tid att sitta vid dum-burken och skulle lätt kunna klara att bo utan tv :)  Har faktist prövat det när jag bodde i Göteborg..Min sambo och jag har inte tv på sovrummet NUMERA... så sköööönt! 
VI läser böcker istället... Aldrig hade jag trott att H skulle bli en sån bokmal.. Nu kan jag knappt prata med honom för han har blivit besatt av Stieg Larssons böcker Millenium-serien som för övrigt är det bästa som har skrivits någongång.

Jag kan ju inte säga något heller för jag var precis lika besatt när jag läste dem som han är nu, och dessutom är det jag som har fått honom till att börja läsa...

Men igår kväll så blev det en tv-kväll för mig... Jag började med "Sjukhuset", sen blev det "Roomservice" för att sedan sitta och dregla när "Leila är på landet"  Sen fick jag nog! Då hasade jag mig till sängen..

Min  TV-topp-lista:

"Förlossningskliniken"

"Sjukhuset"

" Ballar av stål" Skitkul program:)

"Äntligen Hemma" -för att snickaren Björn är så sjukt snygg och för att det är bra givetvis!
 
"Roomservice"

"The Hills"

" Alla Leila-programmen" Älskar att se när hon stökar runt bland kastruller, bunkar och annat

Okej TV är väl rätt så kul ändå.. Det finns mer program som jag kan tänka mig att jag skulle gilla men att jag inte ens har gett dem en chans ännu..

 Nå! Vilka program gillar ni?


Kommentarer
Postat av: Lisa

Vilken bloggare du har blivit :-)

Favvoprogram för min del är definitivt Desperate Housewifes och sen så har det börjat ett program på 4:an på torsdagar kl.20, Hjälp jag är med i en japansk tv-show. Såg det förra veckan och jösses vad vi garvade, det bara måste du se!! Kram

2009-04-16 @ 19:45:00
URL: http://lisajagdell.blogg.se/
Postat av: TorrHumor - Bloggen

Tjeena snygging, du har la inte missat Sveriges nya humorsajt? www.torrhumor.com - Get there!

2009-04-16 @ 19:48:31
URL: http://www.torrhumor.com
Postat av: ida

Vad roligt med egenskrivna lappar!



Äntligen hemma måste jag kolla in om det vankas hetingar... Vem fan e björn? haha

2009-04-17 @ 09:18:34
URL: http://idathylen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0