Gröna händer-funderingar,jobb-relaterat &lite Påsk-bilder

Hej svejs i lingonskogen...öööööööö.. kom faktist på att Lingona inte kommer än.. Helt fantastiskt att jag kom på det för jag är tjejen som har absolut noll koll på när alla växtligheter blommar.

Har för övrigt inte några gröna händer heller men jag försöker faktist =) Fast det händer ju oftare att mina blommor och gröna växter dör än överlever  : S  Jag har till och med "lyckats" döda några Garderobs-växter- DET ÄR helt otroligt kasst... Skäms på mig! Jag berättade det för en äldre dam och då sa hon skrattande  - "Kan man ta död på en Garderobsblomma, så ska man inte ha levande växter och blommor hemma" Ha ha tänkte jag- du ska minsann få se att även jag ska lyckas!!!

Från den dagen har jag strävat som en dåre med mina växter ;) Jag pratar med dem,planterar om dem (dock inte ofta) ,vattnar med blomsternäring och pysslar som aldrig förr.  Någon som har några smarta tips så är de välkomna ;)

Ja ja nog om blommor och sån´t!

Vid 10.30 idag skulle jag på Lönesamtal med Chefen, så jag fixade iordning mig själv och H hjälpte Evelinis för hon är ledig från Dagis idag, så körde H ner mig.
Meeen när jag väl va nere så berättade mina goda kolleger att Chefen var sjuk!!!!!!!!!!! Men då... synd att man inte kom på att ringa och berätta det då eller??? Lite tröttsamt- är ju hemskt nyfiken på vad lönen blir ju.

 Ja ja -jag fick ju snattra lite med mina godingar till kolleger-assköna är de verkligen hi hi hi
 De Gör att man tycker om sitt jobb faktist plus annat givetvis. Själva arbetsuppgifterna är också kul -inte alla men många.
 
För er som inte vet vad jag sysslar med så är jag en Undersköterska sedan 8 år tillbaka drygt. Och har sedan dagen då jag blev färdig med Usk-utbildningen jobbat på en Hematologavdelning (Blodcancer)och då var vi också en Mag och tarmavdelning.

Sedan två år i November ( Herregud vad tiden går!!) så har vi bara ägnat oss åt Hematologi. Det är ett otroligt psykiskt påfrestande yrke får jag säga.. Många dör ifrån oss och de ligger hos oss länge ibland-man lär känna dem på ett mycket speciellt sätt.. Det är inte EN gång jag har kommit hem och varit heeelt förstörd för att det har varit någon som man har fäst sig vid som har gått vidare.. Vidrigt och orättvist många gånger!!!

Nu till annat : Här kommer Påskbilder från I helgen=) På väg ut att Påska!Efter att de har kommit tillbaka med fulla korgar..

Ha en bra dag!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Åhh, 2 av dom små söta påskkärringarna hälsade på hemma hos mej på påskafton;) Dom var riktigt trevliga, gav mej påskägg och påskbrev hihi:)

2009-04-15 @ 18:26:00
Postat av: Sanna

Åhh, 2 av dom små söta påskkärringarna hälsade på hemma hos mej på påskafton;) Dom var riktigt trevliga, gav mej påskägg och påskbrev hihi:)

2009-04-15 @ 18:26:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0