Glad Påsk!

Jeeeeeeeppp.. nu var det morgon igen jag..eller ja-det har det ju varit länge för mig.  Var uppe med Tuppen hahaha=) Den va bra va?!

Idag kommer mina kära grannar så jag håller på att plocka och städa lite här och där.. Jag är tyvärr heeeelt kass på att städa ett rum i taget -jag fattar inte det där? Helt logiskt borde det vara smidigare att inte vara på en massa olika ställen samtidigt- eller vad tycker ni?

Men så har jag alltid varit....
Sen ska jag göra en jobbig sak som jag avskyr..usch och fy va äckligt det är..Jag ska göra rent i brunnen vid badkaret.. hulkar bara jag tänker på det :(   Kanske att jag smörar för H så att han gör det ;)

Jag kan ju göra Laxbollarna som vi ska ha till Påsk-lunch? Enkelt och  super gott!

Blanda ihop  200g hackad Kallrökt lax tillsammans med 15% creme Fraiche fast bara så att det blir en massa som inte blir för lös om ni förstår vad jag menar...
Sen hackar man ganska mycket dill och slänger i plus lite salt och peppar. Efter att massan är färdig, rullar man den till bollar - som lite mindre än muffins-storlek. rulla i ännu mer dill och garnera med en citronskiva och något annat om man vill! Visst va det enkelt??

Nä nu måste jag starta med allt som ska fixas!
 På återseénde ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0