Fullspäckat som vanligt;)

Idag blev vi väckta 9 på morgonen... Det var Mammas Man som var uttråkad eller något och ringde- han tyckte väl att vi hade slöat färdigt? Det tyckte inte vi...

 Sen var det full fart! Sätta på Tova ögonlapp för att hon ska träna ögat  2 timmar per dag.. ( min stora dotter har brytningsfel och skelar ibland- det var skelningen som gjorde att vi upptäckte att något var tokigt med synen på min stora Prinsessa när hon skulle fylla fem ) Stränga order från Ortoptisten som vi går hos, plus att hon ska få nya glasögon.

Meeen! Tyvärr så hatar Tova  att ha ögonlapp på sig, så på vinterhalvåret har vi kunnat ha droppar till hennes öga men det går inte nu för det är för ljust ute, vilket gör att det blir för  jobbigt för hennes öga  som ska tränas :(

Detta är INTE lätt! Igår så kom vi hem från Ögonmott. och jag tänkte att : "Det är lika bra att börja vänja henne vid eländet igen"
Sagt och gjort men vilket liv det blev på henne! Tova skrek och var vansinnig, jag tröstade, förklarade, mutade med choklad- ägg, mutade med en pysselgrej till henne, gjorde popcorn till henne och sa att trots det fina vädret skulle hon få se en film. Fast INGET  FUNKADE!!! Men skam den som ger sig.. Vi är på gott och ont lika envisa båda två men denna gången gav jag mig inte!!

Detta med lappträningen är ju för hennes bästa. Det är inte lätt heller.. Tova är en mycket medveten tjej och när hon har bestämt sig för att något är fult så är det så! Och där kommer Ögonlappen in i bilden..För hon tycker den är sååå ful på henne. Fast det tycker  ju inte jag! Men det är bara att träna, och berömma, berömma och berömma =)

 Och idag gick det redan bättre =)

Annars så har vi ägnat oss åt att olja in altanen och det blev jättebra fast det behövs mer olja. Trät hade nog inte fått suga i sig olja på LÄÄÄÄNGE för den slukade en hel del! Jag ska handla mera olja på måndag och ta och olja in igen för det behövs.
Va smidigt det var då & fort gick det för det var jag ,Mange ( sambons son och min bonus-son som fyller 17 år i år!) & Sambon =) Det gick som en dans vet ni!

Efter all inoljning blev det att förbereda Tova inför skol-discot som började kl. 15 

När vi kom hem efter Dunka-dunka-discot så var mitt huvud som en gele´klump. Det blev mycket klumpar på mig-klumpfot och klumphuvud ha ha ha Så det fick bli varma mackor  och mys vid tv:n- glodde på Robinson med.
 Jag måste säga att jag inte riktigt har fastnat för det programmet men trots det så måste jag nog se nästa avsnitt. Vad diggar ni Robinson?

Ha en fortsatt trevlig Lördagskväll- Nu hör jag hur soffan skriker längtande efter mig.. Den vill ha min stora varma rumpa liggandes hos sig ;) Eller vad tror ni.. Det kanske är tvärtom?

Kommentarer
Postat av: Lisa

Åh det där med ögonlapp är ingen lätt grej... Kommer fortfarande ihåg striden som mamma hade med Jonte när han var liten...

Kul att höra att altanen blev bra :-) Har du hunnit med möblerna ännu? Pöss

2009-04-19 @ 17:24:10
URL: http://lisajagdell.blogg.se/
Postat av: Jessica Mörtsllem

Oh ja jag minns lite grann av det där med Jonte men inte att han hade ögonlapp. Det måste jag säga till Tova! Hon vill nämligen veta hur många det är mer än henne själv som har ögonlapp? Japp möblerna är klara sedan en vecka tillbaka.. här händer det fort vet du;) Jag har eld i rumpan...Nu har jag vitlaserat den där lilla furusoffan som stog utanför tjejernas rum:) Pöss tillbaka goding

2009-04-19 @ 17:31:28
URL: http://jessicamellstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0