Heeeej på er!

Gjorde ju ett försök att börja igen med min lilla blogg, i sensomras... Men va fan- det är väl inte min grej.. Men nu vill jag starta en liten blogg som har mer med min jobbiga vikt att göra! För nu är jag så pissigt trött på den att jag började lipa förut..

Jag har en sköldkörtelsjukdom som heter Hypothyreos- vilket innebär att min ämnesomsättning är noll, zero,ingenting,nada,slut,jobbig´m.m

Jag kan i princip banta som en jävla idiot men inget händer.. Och nu verkar det som kroppen har alldeles ballat ur. När man har denna idiot sjukdom äter man mediciner som heter Levaxin. Och då ska det funka att hålla vikten...Men icke!!! Inte för mig inte- just nu ä´r jag större än störst. Fy FAN- Va trött jag ärpå detta! Det har liksom gått så långt att jag knappt vill träffa mina gamla vänner, för jag skäms :/ Hur roligt är det då???!

NU ÄR det så att jag älskar mina vänner så att jag träffar dem ändå givetvis =) De säger ofta till mig att det inte är så farligt med min vikt- " du är ju så söt ändå" Det värmer men det är jobbigt att av stor!!

Jag vet ju inte ifall det är någon stackare som kommer att läsa det jag skriver- men detta är mest för min egna skull jag skriver... Jag vill bara få ur mig skiten.. Jag har börjat äta ännu nyttigare- får väl snart sluta äta helt eller något??? Börjat jogga, göra situps, lånat en crosstrainer som jag har hemma nu & går på- så jag ska mer ha detta som en viktdagbok.

Läser någon så är det bara en bonus....Nä nu är jag trött- det är en dag imorgon med ...kram på er mina eventuella läsare;)

Kommentarer
Postat av: frida j

Hej vännen! Jag läser din blogg för den är med på min bloggkoll så då kommer allt nytt du skriver till min vetskap. Jag förstår att det är jobbigt med vikten. Som du får kämpa! Det måste väl finns hjälp inom sjukvården att få? Din läkare borde väl kunna remittera dig till någon som kan hjälpa dig med mat- och träningsprogram som är anpassat till dins sjukdom och din medicin?



Du är alltid vacker även om du är stor, du är en fin människa det spelar ingen roll med övervikt. Men för din egen skull är det ju viktig och för hälsan. Ingen mår bra av att vara överviktig. Men för dig behövs det ju extra hjälp pga din sjukdom.



Lycka till!

2010-05-03 @ 06:53:15
URL: http://fridajensen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0